Пам’ятка для
батьків
1. Будьте для дітей прикладом у всьому.
2. Зробіть для своїх дітей куточок для
занять. Коли учень готує уроки, не відривайте його на сторонні справи.
3. Вчіть дітей бути у всьому
бережливими.
4. Частіше бувайте у ліцеї, радьтесь з
педагогами, психологом з питань виховання дітей, допомагайте вчителям краще
навчити ваших, дітей,
5. Не кажіть нічого поганого про ліцей,
вчителів, прищеплюйте дітям любов і повагу до школи.
6. Слідкуйте за чистотою І охайністю
дитини, за акуратним утриманням підручників, одягу. Чистота і акуратність
дисциплінує дітей.
7. Дотримуйтесь режиму дня,
слідкуйте, щоб дитина не перевтомлювалась.
8. Виховуйте у дітей вміння вести себе
скромно і пристойно як вдома, так і на вулиці, в шкоді, в громадських місцях.
9. Виховуйте у дітей повагу до старших і
молодших.
10. Не застосовуйте фізичного покарання
до дітей, спокійно поясніть їм неправильність їх вчинків.
11. Заохочуйте в дітей Інтерес до книги,
природи, туризму, спорту.
12. Привчайте дітей виконувати носильну
фізичну роботу.
13. Знайте з ким товаришують ваші діти,
як вони поводять себе.
14. Пам'ятайте, що виховання дітей -
головний обов'язок батьків.
15. Пам'ятайте, що тільки в тісній прані
зі школою, можливо успішно вирішити питання виховання громадянина України.
Рекомендації
батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань
1 1. Намагайтеся створити
умови, які полегшують навчання дитини: - побутові ( повноцінне харчування,
режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять); - емоційні (
демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не
ображайте в разі невдач); - культурні (забезпечте дитину довідниками,
словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться
навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
2. Слухайте свою дитину: нехай вона
читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за
питаннями в підручнику.
3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом
уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання
можливої допомоги.
4. Діліться з дітьми знаннями з галузі,
в якій маєте успіх.
5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків
повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися
сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання
стануть у пригоді.
6. Не залишайте без уваги вільний час
дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
7. Пам’ятайте, що, за науково
обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів
повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4
годин.
8. Створюйте традиції й ритуали родини,
які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний
досвід ваших батьків і знайомих.
Дозволь собі
відчути свою дитину такою як вона Є
Дитячими вустами:
1. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж
у ваших. Дозвольте мені пізнавати його безпечно, але не обмежуйте мене
занадто.
2. Домашні клопоти ніколи не
закінчаться. Прошу, постійно й охоче присвячуйте мені декілька хвилин, щоб
пояснити явища цього чудового світу.
3. Мої почуття ще недозрілі – прошу,
будьте чутливі до моїх потреб, не нарікайте на мене цілий день. (Вам також не
подобається, коли хтось буркоче без кінця). Ставтесь до мене так, як ви б
хотіли, щоб ставились до вас.
4. Оцінюйте мої вчинки справедливо.
Дисципліну опирайте на любові, даючи відповідні вказівки і взірці на
життя.
5. Щоб розвиватися, мені потрібно вашого
заохочення, а не натиску. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене – тільки
мої вчинки.
6. Прошу, не робіть всього за мене, бо я
тоді росту переконаний у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з
вашим очікуванням.